FUNCTIE
Prioriteiten stellen en activiteiten plannen om op kwalitatieve wijze te kunnen voldoen aan
de taken op het gebied van administratieve ondersteuning van het secretariaat van de
sociale dienst.
Nauw samenwerken met de directeur Sociale Actie en andere verantwoordelijken van de
sociale diensten om een strategische visie voor de afdeling te ontwikkelen.
Nauw samenwerken met de directeur Sociale Actie en de andere verantwoordelijken van
de sociale diensten;
Structurele problemen melden met het oog op de uitwerking van een strategische visie voor
de afdeling.
Leiding geven aan, begeleiden, evalueren en motiveren van de medewerkers van het
secretariaat en de receptie;
Toezien op de kwalitatieve uitvoering van de activiteiten die onder zijn/haar
verantwoordelijkheid vallen.
Fungeren als referentiepunt voor de medewerkers die onder zijn/haar verantwoordelijkheid
vallen.
Aangezien het team van het secretariaat een klein team is, zal de dienstverantwoordelijke ook
betrokken zijn bij de operationele taken en zal hij/zij, naast zijn/haar managementfuncties, ook
de volgende operationele taken uitvoeren (niet-uitputtende lijst):
Administratieve taken uitvoeren, bestaande uit het verzamelen, controleren, sorteren,
invoeren, verwerken, omzetten en verzenden van schriftelijke en/of mondelinge
informatie, handmatig en/of met behulp van de juiste software;
De gegevens invoeren in een standaarddocument en/of database, met inachtneming
van de bestaande categorieën of codes;
De invoer controleren (afwijkingen opsporen, eventuele fouten corrigeren, enz.);
Navigeren in een database en zoeken naar gegevens die moeten worden bijgewerkt;
Zorgen voor een regelmatige opvolging van de wijzigingen;
Toepassen van de terugbetalingsprocedures van Wet 65 en Wet DIS;
De relevante elementen van een mondeling bericht weergeven met behulp van de
computer;
Aanverwante taken.
PROFIEL
U beschikt verplicht over een diploma hoger secundair onderwijs (CHSO);
U hebt ervaring met teammanagement, wat een groot pluspunt is;
U bent bekend met de algemene organisatie en de werkingsprincipes van het OCMW;
U bent vertrouwd met de taken en prioriteiten van de instelling;
U hebt een goede kennis van de wet van 26 mei 2002 betreffende het recht op sociale
integratie;
U bent bekend met de wet van 2 april 1965 betreffende de toekenning van bijstand door de
OCMW’s;
U hebt een goede kennis van de terugbetalingsprocedure zoals bepaald in de wet van 1965
en de DIS-wet;
U bent in staat om de meest gangbare IT-tools te gebruiken, en kennis van de sociale
software New Horizon is een pluspunt;
U beschikt over goede analytische en synthetische vaardigheden en goede
communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
U bent assertief, hecht veel waarde aan teamwork en beschikt over goede
managementvaardigheden;
U bent dynamisch, een voorbeeld voor anderen en aarzelt niet om uw verantwoordelijkheid
te nemen;
Dankzij uw analytisch vermogen, objectiviteit en relativeringsvermogen hebt u een goed
inzicht in de organisatie van het maatschappelijk werk;
U handelt in overeenstemming met de normen voor goede beroepspraktijken en
respecteert de vertrouwelijkheidsregels die eigen zijn aan uw functie;
U beheerst het Frans en/of Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk, en bent
idealiter in het bezit van het SELOR-taalcertificaat of bereid om dit te behalen.